Søg
Close this search box.

EN SORT-HVID TRO PÅ SUCCES

Bjerringbro-Silkeborg Håndbold lancerer ny kernefortælling og sætter retningen for ambitionerne.

BSH blev tilbage i 2005 etableret af visionære klubber og klubfolk med Grundfos og Jyske Bank som et stærkt økonomisk fundament.

BSH skulle med helt frem i toppen af dansk håndbold.

Det må man sige, at det kom vi. Vi nærmer os klubbens 20-års fødselsdag, og de 20 år har kastet ni medaljer af sig: én guld, fire sølv og fire bronze. Læg dertil, at vi altid er med i slutspillet og med fremme om medaljepladserne.

Det har været en succes.

Ny kernefortælling

Hvordan kan man skabe et grundlag for en stærkere måde at formidle værdien og de unikke muligheder, der ligger i BSH, med et mål om at styrke det økonomiske fundament?

Det spørgsmål har vi stillet os selv og en række interessenter rundt om og i klubben: sponsorer, fans, medarbejdere mv. Det er sket i samarbejde med Kunde & Co. som en stærk partner og medspiller i processen.

Processen er nu slut, og med afsæt i proces og missionen om branding af byerne Bjerringbro og Silkeborg er der udarbejdet en ny kernefortælling. En kernefortælling, der passer ind i, at vi er det midt- og østjyske fyrtårn, når det gælder håndbold. Det skal fastholdes og udbygges – vi skal være regionens håndboldhovedstad.

Se og hør kernefortællingen HER.

Ambitionerne

Ambitionerne og visionerne er uændret store, men konkurrentbilledet er markant ændret, og konkurrencen om de øverste pladser er intensiveret.

Seks-syv klubber har ambitionerne og kan spille med om medaljerne. Så skal vi stadig, kontinuerligt være med i toppen af dansk håndbold og spille europæisk hvert år, når vi fejrer 25-års jubilæum?

Ja, det skal vi da!

Skal vi have vundet guld?

Ja, det skal vi da!

Hvad kræver det, og hvad er der så sket, når vi rammer vores 25-års jubilæum?

Økonomien er blevet løftet og dermed spillerbudgettet.

Hvordan lykkes vi

Vi kan ikke spare os ud af det, så der er kun én vej, og det er øget omsætning: flere sponsorer og længere aftaler, salg af sæsonkort, øgede entréindtægter og afholdelse af indbringende events.

Vores sponsorer udgør 90 procent af vores omsætning, så det er klart, at her skal vi i særlig grad lykkes.

Jeg har en sort-hvid tro på, at vi sammen kan lykkes med at øge omsætningen.

Det er ikke nogen nem opgave, men omvendt er det måske ikke helt urealistisk med 250 sponsorer, der løfter i flok, ligesom der jo også skal nye sponsorer til.

Samtidig med at vores økonomi skal øges, skal længden på vores sponsoraftaler også øges. Vi skal have løftet flere til tre-fem-årige aftaler, så der er sammenhæng til vores kontrakter, der typisk løber tre-fem år. Det sikrer kontinuitet, både når det handler om erfarne spillere, men også når det gælder talenterne.

Nu er bolden kastet, og det er ikke et arbejde, der gøres fra i dag til i morgen.  

Vi ser frem til dialogen og arbejdet mod et endnu stærkere BSH.

Jesper Schou
Direktør i Bjerringbro-Silkeborg Håndbold