Søg
Close this search box.

Bjerringbro-Silkeborg ligger i top på mediefronten

En medieanalyse udarbejdet af Infomedia viser, at der er stor interesse for Bjerringbro-Silkeborg, og denne synlighed i medierne kommer blandt andet klubbens samarbejdspartnere til gode.

Medieanalysen udarbejdet af Infomedia for 2021 er landet.

Analysen er et rigtig godt redskab til at vise, hvor stor positiv omtale en klub som Bjerringbro-Silkeborg kan generere for eksempelvis samarbejdspartnere, Silkeborg og Viborg Kommune eller medierne.

Bjerringbro-Silkeborg er i Top 5 over klubberne i herre- og dameligaen med flest omtaler på tværs af alle landets medier i løbet af 2021.

Det giver en estimeret annonceværdi på 297 millioner kroner. En fremgang fra seneste undersøgelse i 2019 på ikke mindre end 22%.

Den medietype, der har givet flest omtaler, er webkilder, og dernæst følger regionale og lokale dagblade.

Investeringer giver god mening

”Vores mission er branding af byerne Bjerringbro og Silkeborg samt de partnere, der investerer i vores platform. Det må vi sige er lykkedes. Det giver således rigtig god mening at investere i vores platform,” siger Jesper Schou, der er direktør i Bjerringbro-Silkeborg.

”Vi arbejder på kontinuerligt at styrke det sportslige og kommercielle setup og i den forbindelse er det rart at kunne dokumentere, at de tiltag vi gør, de virker, og nuværende og kommende partnere bliver bekræftet i, at en investering i Bjerringbro-Silkeborg giver mening,” siger han og tilføjer:

”Generelt er der fremgang for alle klubber, og det er en fremgang, som, jeg tror, kun bliver styrket i fremtiden, hvor produktet i herrehåndboldligaen er styrket og vil blive styrket i de kommende år.”